Rugguggla med kaffe sitter och tittar ut.

Vet inte riktigt vad jag hade förväntat mig. Det är midsommar imorgon. Medan människor på slightly sydligare breddgrader (tänk Oklahoma City) har 37,8 grader så är det i Limpan 13,5 och regn. Andra människor far snart vidare till ett antagligen-mycket-soligare-än-här Grekland. Jag borde kanske vara avundsjuk, men är jag det? Regn är mysigt. Till och med om man måste vistas ute i det, så länge man inte behöver vara rädd för att bli blöt. Dessutom kokar jag alltid över på ett högst otrevligt sett när tempen börjar närma sig 24.

Regn, kaffe, och en stilla önskan om en bra bok och en trevlig badbomb från Lush är vad som står på listan. Imorgon ska dagen och natten firas med det vanliga i urskogen. Skönt att komma från stan - alltid - men jag har fortfarande inte riktigt kommit på det fina med snapsen och sillen. Speciellt inte sillen. Ge Doris en öl och färskpotatis så är hon nöjd. Tack.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar