En antishopaholics bekännelser




Detta är första och sista gången en bild av ovanstående karaktär kommer göra
sitt intrång i trollskogarnas vildmarker, så titta och njut medan det varar.



Doris städade, rensade, putsade och fejade som en annan städtant av föregående inläggs kaliber hela dagen igår. Och konstaterade att hon inte har något att ta på sig. När alla gamla trasor som inte duger annat till än som stallkläder äntligen slängts all världens väg ett halvår för sent så är det i princip tomt. Vad har jag haft på mig det senaste året? Kan någon tala om det för mig? Herregud. Mina användbara kläder ryms i halva tvättkorgen = jag är i desperat behov av en eller två eller tre rundor i Limpans mittpunkt. Och pengar. Det senare är en bristvara med tanke på att flytt till hufvudstadens nästan-mittpunkt, ny dator och en hiskelig massa snordyr kurslitteratur står på tapeten. Och så har släkten mage att skratta när det enda jag vill ha i studentpresent är presentkort på diverse ställen. Pft. Vad ska jag med guldklockor och fina örhängen till? De kanske kan pantsättas..?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar