Down & Out. Up & About. Up & Away.


Away With the Fairies 01/02/09 by Toni


Gör inget annat än skriver skriver skriver... tänker och skriver. Hemsidan är nere för akut underhåll och jag är livrädd att min älskade bebis ska försvinna. Nervöst sammanbrott hålls i schack med Bailey's-spetsat pulverkaffe. En perfekt sak för en iskall inte-skola-vintermorgon, javisst, men om man fryser fast det är 22 grader ute då..? Cut me some slack, people, det är ändå sommarlov. Längtar ut, bort, till någon annanstans, en annan plats, en annan tid, andra människor... drömmer mig bort och bygger rosaskimrande luftslott igen. Vill bara inte göra någonting ännu en dag men ska kanske sticka ut näsan i solen, plugga på om telefonabonnemang, nya värstingdatorer, kursplaner, lägenhet i hufvudstadens djungel och läsa viktigaviktiga bankpapper.



Lyssnar på Mika (nästan okaraktäristiskt underbart) och fortsätter skriva medan den logiska hjärnan är på semester och göra-nyttigheter-energin är lika med närmast ickeexisterande. Ignorerar potentiella vuxenpoäng och känner mig riktigt ledig för första gången på alldeles för länge. Kan inte ens bestämma mig för om det stavas karakteristiskt eller karaktäristiskt, och det verkar inte finnas någon hjälp att få. Uppenbarligen är båda rätt, och hur mycket det än tar emot så är det ett klarare bevis än något annat för att Doris har semester.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar