En ny dag gryr

Gryning och gryning, men jag satt faktiskt uppe till tre imorse och ritade komponenter till datortekniken! (Dessutom har jag varit vaken i två timmar). Jag har alltid gillat att rita - speciellt räta linjer och förutbestämda former med linjal. Kontrollfreak. Jag ska brodera - väljer korsstygn. Små små rutor på räta rader som alla ska fyllas med färg för att ge en illusion av att vara runda naturliga former. Kontrollfreak. Det får inte bli för svängigt och ostadigt, då blir jag åksjuk. Jag har alltid gillat att rita. Kanske skulle jag gått elektro istället? Deras mjukaste kurs är den som är våran hårdaste. Mjukvara vs. hårdvara, alltså. Fast jag är ju i själva verket en mjuk typ, så jag har hamnat rätt. Men man kan väl gilla att dra linjer mellan komponenter för det?

Eller kanske skulle vi alla läsa filosofi bara för att se vad som skulle hända med världen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar