Burn, baby, Burn. (Homework Inferno).

"Inositol har i olika amerikanska och brittiska studier visat sig användbart för behandling av depression, OCD/tvångssyndrom och paniksyndrom."

"Taurin i kombination med alkohol kan vara orsak till plötsliga dödsfall hos unga människor. Taurin har också en effekt som verkar sänkande på blodsockernivån."

"Guarana fungerar som kosttillskott med en uppiggande effekt och innehåller ungefär dubbelt så mycket koffein som kaffebönor (ca 2 -- 4,5% koffein i guaranafrön jämfört med 1-2% för kaffebönor)."

Mindre än en (1) deciliter in i burken på 500 ml känns det liksom som att hjärtat sväller. Sure, lite piggare känner jag mig nog, men oron över vad alla naturliga men onaturligt sammansatta ämnen gör där inne egentligen förtar liksom glädjen. Jag skulle nog ha kört på kaffe istället, men den var ju gratis och alldeles cerise, blänkande och fin... alla varningar om kombinationen kaffe och energidryck får mig dock av avstå kaffe tills hjärtat lugnat ner sig and then some.


Dags att haskla vidare tills programmeringslabben i Haskell är färdig. Sen Matlabba tills den labben är färdig, för att sedan skriva ut en halv regnskog för att redovisning absolut inte på några som helst villkor får ske med hjälp av dator. Sen naturlig deduktion till logiken. Samtliga med bonuspoäng attached, och nej, jag började (faktiskt) för 1.5-2 veckor sedan. Det tar tid, helt enkelt.

En timme och 2 dl senare: Har inte blivit galen än... bara piggare. Det kommer inte bli någon vana, dock. Kaffe känns säkrare, billigare och mer värmande (om än mindre effektivt).



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar