So long, sommarlov och Hej Stockholm!

Sommarkurserna börjar... nu. Ute skiner solen, inne sitter Doris. Kaffe och mejl och onlinekurser i en salig blandning, men ändå rätt så relaxad. Jag kommer äga i höst. Hör ni det, all datanördar som redan kan allt? Äga. Inte ett ord jag använder särskilt ofta, men det har en viss självförtroendeshöjande klang. Matte, matte, matte, "...det är dans i Folkets Park...". Om lite drygt 3 veckor drar vi till Stockholmsfängelse. Jodå, bo på Långholmen och lära sig stan ännu mera. Lite drygt 3 veckor efter hemkomst är jag tillbaka permanent. Ni kommer inte ens hinna sakna mig, nollåttor. Å herregud. Fattar ni vad detta innebär? Jag brukar prata som folk jag umgås med efter bara en timme, och här snackar vi fem år. ÅR. Jag kommer prata Stockholmska och detta avskyvärda fenomen kallat Rikssvenska efter en vecka. Hjälp. Kolmårdstroll på nya äventyr eller Kolmårdstroll vilse i storstan? Det är frågan.


Somewhere Over The Rainbow by Cell Phone Camera.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar