Semesteranteckningar in translation a.k.a. Train Insanity

Karlstadbor som skulle kolla på National Treasure II* men hade strippat datorn på allt vad media players heter. Inget internet men eluttag. Obamas Dreams from my father och Björn Gustavssons göteborgska melodifestivalenunderhållning som ringsignal. Tåg och hej och hå jag fick åka framåt! Pirates 3 soundtrack i ena örat medan parentes diskuterar min framtid med sagda Karlstadbor som visst tävlar i dart. I landslaget. Där ser man. Intressant hemfärd minsann.

Paul ze head waiter** klipp på minimal mp3-skärm, Divine Idylle*** i björkskogen och doften**** av varmt SJ-tunnbröd som spred sig i kuppen likt sådana där ångor som stiger från de råa biffarna i tecknade filmer medan jag önskade att jag hade Sillstryparns Omoralisk Schlagerfestival***** på min alldeles för pyttelilla musikspelare och förbannade mig själv för bristen på allt vad skrivmaterial heter förutom ett skrynkligt kollegiepapper som var alldeles för skakigt på regionaltåg som nog åkte snabbare än vad stötdämpningen tillät. När jag klarat första tentan ska jag gå till NK och handla utan att titta på prislappen (nästan). Heja plugg och jobb och redan satta i verket planer (nästan).

Made in Asia****** är en sorglig sång javisst, vi närmar oss Flen, och inte vet jag varför den är sorglig då min franska är fruktansvärt eftersatt. Kanske är jag ursäktad då jag aldrig pluggat franska? Pourtant live och inspelning från Zenith = Vanessa Paradis är komplett för idag. På baksidan av samma papper sitter ett guidemärke från Hallwylska. Rekommenderas gott folk. Rekommenderas starkt.



* Book of Secrets. Värd att se? Kanske det. Värd att ägas? Nej. Hyr, däggdjur. Hyr.

** Corpse Bride (ett av Tim Burton's odödliga mästerverk)

**** Öhm… ungefär på samma nivå som snabbmatsångor blandat med varmt vetemjöl ”doftar”. Doftar är inte rätt ord.

***** Se nedanstående inlägg.



*** Divine Idylle






****** Made in Asia


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar