Baktankarna klarnar.

Mystiken lättar. Andra terminen drar igång på fredag (innan Mottagningens mest intensiva veckor ens är slut - vad tänker de med egentligen?) och jag har äntligen satt mig ned med ett 86 sidor långt appendix i pdf-format med titeln The Basics of Logic Design. Spännande? Åjovars. Potential till att bli en av terminens favoritkurser finns definitivt. Det blir också klarare för varje stycke varför vi kommer läsa Organisation och kunskapsintensivt arbete i vår. Och varför matten är så himla viktig. Min personliga teori just nu är att den största nyttan den kommer göra de närmsta sex månaderna är att hålla igång problemlösartänket. Förutom matten som sådan som forsätter att byggas på, förstås.



Tack Amelia, jag är fast. Igen. Måste verkligen skaffa Spotify. Som student på data på KTH
borde jag skämmas över att jag fortfarande är Spotifykontolös (?). Programlojalitet?


Åh. Det bör även medges (med tanke på det mest datatjej-/nördinspirerade inlägget jag mäktat med på länge) att jag fastnat för True Blood, oavsett av vad tidigare texter antytt. Och att jag spenderade förrgår med att städa samtidigt som jag tittade/lyssnade på samtliga sex Harry Potter-filmer, minus ett par slut som jag sett så många gånger att det är meningslöst att upprepa. Det enda som återstår är nu fönsterputsning :)

Gårdagen fortlöpte på samma tema, minus städning, med Twilightmaraton. Jag trodde aldrig att jag skulle säga det, men de är faktiskt BRA. Så bra att tvåan kommer gluttas på igen. Och igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar